Dla wygody naszych klientów, nasz warsztat - Geometria kół EXPRESS posługuje się następującymi językami:
Według producentów zaleca się wymianę klimatyzacji co 2 lata. Naturalne zużycie freonu ze szczelnego i bezawaryjnego układu pojazdu wynosi 5-15%. W przeciwieństwie do domowych układów chłodniczych, które mają wszystkie połączenia uszczelnione (połączenia są w pełni hermetyczne), układ samochodowy ma wiele połączeń. Są tam uszczelki, gumy i uszczelnienia sprężarki, które z czasem się poluzowują. To przepuszcza cząsteczki freonu. Co 2 lata należy uzupełniać poziom freonu.
Nienapełniony układ nie tylko będzie działał, ale w niektórych przypadkach siła chłodzenia będzie większa - to pierwszy sygnał, że brakuje freonu. Ponieważ freon jest niezbędnym nośnikiem oleju w układzie, taka praca jest uważana za niedopuszczalną. Uszkodzeniu ulega również sprężarka i zawór TRV.
Układ staje się luźny przez zbyt długi czas. Wtedy gromadzi się kondensat, który powoduje korozję metalu. Zalecane jest przepłukanie układu, wymiana zaworu TRV i sprawdzenie wydajności sprężarki na stanowisku.
Układ nie jest zagruntowany. W efekcie cały system może ulec awarii.
Jeśli twój klimatyzator nie działa lub nie masz pewności co do poziomu freonu, powinieneś go ponownie zalać lub naładować. Reasekurowanie jest lepsze niż brak, ponieważ koszt całkowitej naprawy kondycjonera zaczyna się od 2000-5000 zł. Mówi się, że "Glut to znak, że jesteś biedny".
Wykonuj terminowe serwisowanie AC. Pozwoli Ci to zaoszczędzić pieniądze i nic nie kosztuje.
Diagnostyka
Odsiewanie pozostałości freonu. Nasz serwis posiada urządzenia, które w trybie autonomicznym usuwają stary freon z układu.
Odkurzanie. Jest to niezbędne, aby wyeliminować wszelkie pozostałości powietrza i wilgoci. Nie należy oczekiwać, że zostanie to wykonane w czasie krótszym niż 2 minuty. Jeśli podczas wizyty w serwisie samochodowym technik wykona odkurzanie w czasie poniżej 10 minut, prawdopodobnie jest to oszustwo. Odkurzanie, które nie jest wysokiej jakości, doprowadzi do awarii systemu.
Testowanie szczelności. Test szczelności to kolejny ważny krok, który należy wykonać. Wyciek freonu jest normalny na poziomie 15% rocznie. Wyższa liczba wskazuje na awarię komponentów.
Powinieneś napełnić olej. Będziesz potrzebował około 15 mililitrów.
Ładowanie czynnika chłodniczego. Ostatni etap wymaga około 500 gramów czynnika chłodniczego i zajmuje minimalny czas.
Oferujemy usługi ładowania klimatyzatorów samochodowych, przestrzegając wszystkich zasad technicznych.
Po zakończeniu ładowania można skontrolować jakość pracy.
Wykonaj to:
Uruchom samochód i doprowadź obroty do 2,5,0 tys.
Ciśnienia w portach niskiego i wysokiego ciśnienia powinny wkrótce wrócić do normy. Powinny one wynosić odpowiednio od 2 do 15-18bar. Należy również regularnie wyłączać sprężarkę.
Należy wyczuć rurkę niskiego ciśnienia. Powinna być ona zimna.
Jeśli tryb jest włączony, zimne powietrze powinno wyjść z deflektorów.
Jeśli wszystkie te oznaki są obecne, prawdopodobnie układ klimatyczny został prawidłowo naładowany.